Tankelederskap i praksis

Hvordan kan et lite selskap i Oslo med nerdete spisskompetanse bli tankeledere i et globalt marked?  
 
Slik lød overskriften fra artikkelen i den nyeste utgaven av kommunikasjonsforeningen sitt fagblad Kommunikasjon. I artikkelen forteller fagbladet om ECOHZ sitt arbeid med tankelederskap og kommunikasjonsstrategi, med bistand fra Leidar. Samarbeidet har løpt i snart ti år og artikkelen presenterer hvordan arbeidet med tankelederskap gikk fra idé til gjennomføring. Strategien har vært sammensatt og har bestått av blant annet budskapsutvikling, ny visuell profil, arbeid med søkeordoptimalisering og nettside, samt påvirkningsarbeid.  

Det langvarige samarbeid har foregått i tett samspill, og sammen har vi utviklet et tydelig strategisk rammeverk og gitt opplæring i historiefortelling. Leidar støtter ECOHZ med globale kommunikasjonstjenester, produksjon av tekst og kampanjer – noe som hjelper ECOHZ med å oppnå sitt mål om å bli en tankeleder innenfor løsninger for fornybar energi. 

Resultatet har vært flere følgere, mer trafikk og økt omsetning. 

Administrerende direktør Tom Lindberg, Marketing- og kommunikasjonsdirektør Janne Svendsen Moe og daglig leder i Leidar Norway, Ingrid H. Warner, enes alle om at tålmodighet, langsiktighet i byråsamarbeidet og stein på stein-strategi har vært avgjørende faktorer.  

ECOHZ tilbyr fornybare energiløsninger til strømleverandører, bedrifter og organisasjoner over hele Europa, Nord-Amerika og Asia. De tilbyr fornybar elektrisitet fra et bredt spekter av kilder, regioner og kvaliteter. 

Les hele artikkelen her. 

Fagbladet Kommunikasjon er en sentral utgivelse for alle som jobber med, eller er interessert i, kommunikasjon og PR som fag, verktøy og virkemiddel. 

Foto: Marte Veimo