Leidar styrker sitt digitale tilbud og filmkompetanse for å levere fullservice kommunikasjonstjenester


02.10.2018

Leidar Norway og Snøball går sammen og vil fusjonere for å bli en ledende fullservice leverandør av kommunikasjonstjenester. I tillegg til strategisk kommunikasjon, visuelle tjenester, nettside utvikling og medierelasjoner, vil Leidar gjennom fusjonen tilby økt satsning og kompetanse på digitale tjenester, kampanjer, sosiale medier og film.

“Vi ser at etterspørselen etter levende bilder og film øker både i Norge og internasjonalt. Ved å styrke teamet vårt med 17 nye medarbeidere med en unik digital og film kompetanse vil vi kunne levere fullservice kommunikasjonstjenester til bedrifter i Norge og internasjonalt,” sier Ingrid Helsingen Warner, daglig leder i Leidar Norway.

“Vi ser at kvalitet, kompetanse og kulturen er en virkelig god match mellom Leidar og Snøball så dette gleder vi oss stort til. Ved at Snøball blir Leidar vil vi få muligheten til å jobbe mer strategisk med norske bedrifter med internasjonale ambisjoner og internasjonale bedrifter som kommer til Norge. Vi jobber allerede med flere kunder som vil nå få tilgang på utvidet kunnskap og kompetanse,” sier Tore Meling, tidligere daglig leder av Snøball og nå ansvarlig for Leidars digitale satsning og film.

“Kommunikasjonsbransjen er i midten av en fundamental forandring som krever nytenkning og nye konstellasjoner. Jeg har alltid sett at det har vært store muligheter for bedrifter å jobbe med ett selskap med et komplett sett av tjenester på tvers av kommunikasjonskanalene. Jeg ser frem til å også kunne tilby Snøballs ledende digitale og video kompetanse til kundene i våre virksomheter i Dubai, London, Brussel og Geneve,” sier Rolf Olsen, Styreleder i Leidar Norway og grunnlegger av Leidar.