Salgssuksessen på Lillo Gård

Oppgave:
Lillo Gård er et spesielt boligprosjekt i Nydalen i Oslo. Vi ble invitert til å lage strategi og konsept for prosjektet, som skulle tas ut i en rekke kanaler.

Løsning:
Lillo Gård er en av Oslos ur-boplasser. Nå pusses den gamle gården opp til å bli et fellesområde med kafeer og butikker. Rundt gårdsområdet bygges det over 400 leiligheter.

I samråd med kunden begynte vi med kommunikasjonsstrategien. Vi definerte og formulerte målgruppe, budskap, posisjon, kommunikasjonskanaler og konsept.

Vi bygget historiefortellingen rundt gårdsopplevelsen. Lillo Gård er noe annet. Det er en historisk plass. Det er et pusterom. Samtidig en møteplass. Lillo Gård er tilhørighet til noe større enn deg selv. I tillegg er Lillo Gård godt plassert i Oslo. Det er Nydalens nye møteplass.

Kampanjen er tatt ut i mange ulike kanaler. Fra nettside med boligvelger, film, sosiale medier, nettannonser, print, utendørs til prospekt og visningssenter i den oppussede kårboligen.

Kampanjen har bidratt til at Lillo Gård har vært en stor salgssuksess fra første dag.

Se noen av virkemidlene i videoen over.