Profilering av Norges Beste Arbeidsplasser 2019

Utfordring:

Hvert år kårer Great Place to Work Norges beste arbeidsplasser. I 2019 var det totalt 217 virksomheter og 30 203 medarbeidere som deltok i undersøkelsen som ledet til kåringen. Dette var 16. år på rad Great Place to Work har gjennomført kåringen, og det var i år rekordmange vinnere i kategoriene 500+ ansatte, 200-499 ansatte, 50-199 ansatte og 20-49 ansatte.

Leidar ble engasjert av Great Place to Work for å bistå med mediedekning av resultatene i undersøkelsen og formidling av praksis som fører til en god arbeidsplass.

Løsning:

Leidar bistod med medierelasjoner i forkant av kåringen, inkludert pressemelding med nøkkelbudskap fra undersøkelsen, trender og vinnere, samt direkte innsalg til nasjonale og bransjemedier. I tillegg ble det avholdt møter med samtlige av de 36 vinnerne for å samkjøre medieinnsalg og idémyldre kommunikasjonstiltak for de enkelte. For vinnerne ble det og satt sammen et PR kit med informasjonsmateriell, pressemelding, bilder og tilpassede sosiale medier kort til hver av vinnerne til bruk i deres kommunikasjon. Resultater fra arbeidet ble 42 artikler og innslag i norsk presse, inkludert God Morgen Norge, E24 og Dagens Perspektiv.

 

– Vi har jobbet med Leidar i flere år og de har vært en god støtte i arbeidet opp mot kåringen. De jobbet målrettet og strukturert med mediearbeidet, og er profesjonelle samarbeidspartnere. Vi er kjempefornøyde med årets resultater!

–Jannik Krohn Falck, administrerende direktør, Great Place to Work