Norges største Reunion, Kongsvingerregionen

Utfordring:

1. februar 2020 inviterte Kongsvingerregionen til Norges Største Reunion. Hensikten med arrangementet var å vise folk, som allerede har en tilknytning til regionen, hva som har skjedd siden sist, – det fine med regionen, hva slags muligheter som finnes, knytte nettverk og bli kjent med jobb- og boligmarkedet. Målet er økt tilbakeflytting. #backtomyroots

Dagen hadde et todelt program: dagarrangement for å møte næringslivet, nettverksbygging, informasjon og inspirasjon. Kveldsarrangemente skulle være en skikkelig gjensynsfest med høy partystemning og god underholdning. Men hvordan vekke nysgjerrighet og interesse slik at folk ville delta?

Løsning:

Vi startet med å utvikle en kommunikasjonsplan – hva som skulle kommuniseres når og hvor, og som vi i hele prosjektperioden tilpasset, i samarbeid med kunden. Arrangementet fikk en visuell identitet og logo som ble brukt på alle flater og på begge arrangementene.

Vi jobbet tett sammen med kunden hele veien for å kunne kommunisere hyppig og riktig. Vi laget annonser til de lokale avisene, en rekke poster til Facebook og Instagram, utviklet en tone of voice, ideer til konkurranser og aktiviteter for å skape engasjement. Vi var også ansvarlig for Instagramkontoen til Kongsvingerregionen og postet jevnlig i Mystory og i feeden.

Resultatet av kampanjen som ble avsluttet med arrangementet den 1. februar, var dobling av følgere både på Facebook og Instagram, og ikke minst et fantastisk oppmøte av publikum på begge arrangementene.

«Norges største reunion ble arrangert for å vise frem alle mulighetene i Kongsvingerregionen. Leidar hjalp oss med å bygge en kommunikasjonsplan og visuell identitet for prosjektet. Fra første møte opplevde vi at teamet viste stort engasjement for prosjektet. Vi har fått god støtte underveis i prosjektet, både med gode råd og forslag til nye måter å fremstille innhold. Vi er svært fornøyd med samarbeidet og er helt overbevist om at jobben Leidar gjorde bidro til å øke engasjementet i sosiale medier og friste folk til å delta på arrangementet.»
Marthe Ødegård, kommunikasjonsrådgiver, Klosser Innovasjon.