Osmotex: Utvikle ny visuell profil og bistand til å vise verden deres revolusjonerende klesteknologi HYDRO_BOT

Utfordring: Profilere klesteknologiens unike egenskaper med et gjenkjennelig navn og moderne visuelt uttrykk, samt dele historien med resten av verden.

Løsning: Etter en kreativ prosess utviklet vi et navn som får frem både fordelene og egenskapene til Osmotex sin nye aktive fukthåndteringsteknologi. ”HYDRO” viser at Osmotex jobber med å løse fuktproblemer i sportsklær, understreken og ordet ”BOT” indikerer at de gjør det ved hjelp av teknologi. Fargekoder, typografi and retningslinjer for grafikk og logo jobber i samsvar for å skape et helhetlig uttrykk.

Straks det visuelle var på plass utviklet vi nettsiden for å vise frem potensialet ved slik teknologi. Vi jobbet også målrettet mot journalister i tekstilmedier, da fageksperter gir en meningsfylt og positiv tyngde til produktet og merkevaren. Vi publiserte og solgte inn pressemeldinger om den nye teknologien til norske og internasjonale medier. Dette ledet til dekning i fagtidsskrifter som Fiber 2 Fashion, Sportstextiles, Textile World og Innovation in Textiles. Etter vi fanget interessen til tekstilindustrien siktet vi litt bredere, og fikk mediedekning i blant annet NBC og The Saudi Gazette.

Vår målrettede tilnærming til den visuelle profilen og medieinnspill til HYDRO_BOT har bidratt til å etablere Osmotex som en seriøs konkurrent innen teknologi for sportstøy.

«Leidars merkevare- og medierelasjonsarbeid har hjulpet oss med å komme i kontakt med ledende leverandører som vi jobber tett med i dag. Dette er et eksempel på hvordan 360-graders kommunikasjonsarbeid har ledet direkte til håndfaste businessresultater. Leidars erfarne team og profesjonelle tilnærming har hatt en stor innvirkning på Osmotex sitt potensiale for forretningsutvikling»

Joacim Holter, daglig leder og styreformann, HYDRO_BOT