Magnus Carlsen: Fra ukjent norsk sjakkspiller til internasjonal stjerne

Utfordring: Utnytte og håndtere en stadig økende norsk og internasjonal medieinteresse etterhvert som Magnus Carlsen utviklet seg fra å være en – for folk flest – ukjent sjakkspiller til å bli en internasjonal stjerne. Bidra til kommersialiseringen av Magnus Carlsens merkevare i forhold til nye sponsorer/ samarbeidspartnere, posisjonering av selskapet Play Magnus samt markedsføring av Play Magnus-produktene, inklusive å øke antall bruker av sjakk-appen Play Magnus.

Gjennomføring: Vi bisto Magnus Carlsens team med mediestrategi, budskapsutvikling og løpende rådgivning etterhvert som det norske og internasjonale medietrykket øket i takt med hans sportslige prestasjoner og status. Lansering av Play Magnus-appen i 2014 og Magnus Carlsens sjakkbrett i 2015. Løpende oppdatering av relevante sjakk-, sport- og andre journalister i Norge og utvalgte land internasjonalt både i forhold til posisjonering av selskapet ”Play Magnus” og utviklingen av Play Magnus-produktene.

“Working with Leidar was essential to getting Play Magnus on the map and front of people’s minds. Their experience in the Norwegian market and beyond has been a big reason for our success in our first year of operations. Their flexibility and creativity are a great fit for young company like us and we look forward to growing with Leidar.”
– KATE MURPHY,
Daglig leder, PLAY MAGNUS AS