Echoz: Ny visuell profil og ny nettside

Utfordring: ECOHZ ønsket å skape en ny visuell profil for å tydeliggjøre produktporteføljen. Hele ECOHZ sin nettside skulle bygges, programmeres for å være mobilvennlig for økt brukervennlighet og identiteten skulle fornyes.

Løsning: Gjennom grundig kartlegging av hva som ikke fungerte optimalt på nettsiden og med profilen, ble et helt nytt konsept utarbeidet. I fellesskap kom vi frem til en logisk navigering til ECOHZ sine produktporteføljer: Enten kan kunder velge å være «energinøytrale» eller «energipositive».

De nye konseptene ble tydeliggjort, og utgjorde selve utgangspunktet for ECOHZ sitt nye nettsted.

Løsningen ble en ny nettside, med nytt design, bilder, tekst, farge, logo og innhold.

De tekniske løsningene fungerer optimalt. Kompleks informasjon er tydeliggjort og selskaper kan på en logisk måte velge den mest relevante løsningen for å forandre sin energiadferd.

Den nye visuelle identiteten inkluder ny skriftstil, farger, ikoner, bilder, og en brukervennlig logo. Vi designet og bygget websiden med den fornyede visuelle identiteten for å kommunisere hvordan selskap kan velge den mest relevante fornybarenergiløsningen til å forandre deres energiatferd.

“Leidar har hjulpet ECOHZ med å kommunisere løsninger på en brukervennlig og logisk måte. Vår mobiltilpassede nettside er nå et referansepunkt for vårt salgsteam og hovedkilden til informasjon om ECOHZ.”

Tom Lindberg, administrerende direktør, ECOHZ