Djerving: nytt navn, ny logo og visuell identitet

Utfordring: De rådgivende ingeniørene i Kjell Ludvigsen AS ville bytte navn. Etter en intern navnekonkurranse endte de opp med svaret: dette er det andre som er bedre på enn oss. Etter innledende møte sto nok et svar klart: dette er mer enn å bare bytte et navn. Det kreves en fullstendig identitet.

 

Gjennomføring: Det nye navnet står ut blant konkurrentene. Det er uvanlig, og uvanlig tøft – noe som passer selskapet. De ansatte er modige og kunnskapsrike. Det nye navnet er et synonym for å være tøff. Å være modig og initiativrik. Satt sammen med en forkortelse som forteller noe om hva selskapet driver med.

Det nye navnet er:

Djerving_sent_RGB

 

Logo og profil: Logoen har et historisk, tidløst preg. Det er som om Djerving alltid har eksistert. Vi hentet inspirasjon fra sekstitallets New York. Blant tøffe menn i harde diskusjoner. Svart-hvite fotoer av J.F.Kennedy og Mad Men gav oss et visuelt forbilde for de nye fotoene, og Piet Mondrian gav oss inspirasjon til den visuelle profilen.

Web: Den største flaten for den visuelle profilen har tre hovedfokus: historien, rekruttering og kontakt. Historien er fortalt gjennom referansene, som er store fargerike felt i designen. Karrieremulighetene og rekruttering er høyt profilert med anbefaling om å sende inn en åpen søknad om det ikke er utlyste stillinger. Kontaktmulighetene er spesielt fokusert på i mobilversjonen, hvor man bare trykker på et ringe-ikon for å ringe.

Se hele caset her: