Afrikansk næringsliv på den norske agendaen

Utfordring: Norwegian-African Business Association (NABA) opplever økende engasjement fra norsk og internasjonalt næringsliv. Utfordringen er posisjoneringen av norsk-afrikanske næringslivsmuligheter, NABA og oppmerksomheten rundt den årlige Nordic-African Business Summit, en konferanse som fremmer næringslivsmuligheter i Afrika.

Gjennomføring: Leidar har i løpet av samarbeidet over de siste tre årene jobbet fortløpende med posisjonering av NABA, kommunikasjonsmessige forberedelser til NABA Summit, medierelasjoner, medieovervåkning og analyse for å nå ut til de aktuelle mediene. Videre har Leidar trent teamet i bruk av sosiale medier og kurset organisasjonen i mediehåndtering. Resultatet er en stadig økende medieinteresse og oppslag i blant annet Finansavisen, Dagens Næringsliv, Aftenposten, Kapital, Bistandsaktuelt, VG, Vårt Land, E24, NRK, CNBC, The Wall Street Journal og Reuters.

“Leidar har vært en god mediepartner og støttespiller for NABA i flere år og vi ser frem til det videre samarbeidet. Det er trygt å vite at vi alltid har den faglige kompetansen og innsatsviljen til Leidar i ryggen. Vår organisasjon er styrket til å håndtere den økende medieinteressen. Leidar-teamet tar alltid utfordringer som dukker opp på strak arm og er som en del av vårt team.”

– Eivind Fjeldstad, daglig leder, NABA